I huvudet på en tvåochenhalvåring.

Jesper har fått talets gåva. Den killen är inte tyst många minuter under en dag. Det finns dock vissa saker som ständigt återkommer! Läs och njut.

 -Småbarn inte ha kniv. Pappa ha kniv när han jagar älg.

- En björn bajsa Degernäs. Dumma björn.

- Småbarn inte dricka öl. Mamma dricka öl ibland.

- Pappa skjut älgen uppi skogen.
-Pappa kör skotarn uppi skogen.
- Tokpappa. Tokmamma. Tokhenke.
- Jag måste släppa ut flugan.
- Henke kör lollo. (volvo, såklart)
- Mamma vi måste gå ut, det är så fint väder ute idag.
- Jesper, vilken färg är det där? - Inte blå.
- Farfar kör in balarna med traktorn. 
- Han tog mitt tåg. Jag blir så less. Han är jättedum.





Han funderar mycket, lilla Jesper!


 


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, briljant liten man! Måste säga att det sista är mitt favoritcitat. Och angående fotbollen: Japp, jag har blivit huligan. Nepp, helt klart inte samma stämning som på vallen!

2009-10-26 @ 20:26:18
URL: http://passopp.blogg.se/
Postat av: Namita

Det sista även min favorit, "jag blir så less" haha vilken kung!

Kram

2009-10-26 @ 22:10:25
Postat av: Stegeby

Gullunge

2009-10-28 @ 17:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0