Saker jag vill få gjort innan jul..

Aldrig tidigare har jag kännt sån stress inför jul. Fast egentligen är jag inte sressad inför julen mer att få ordning på allting. Just nu är det saker precis överallt och jag har inte aning vart vi ska stoppa det. Så julen får komma i andra hand. Känner inte ens någon lust att julpynta. Men nån lite juligare gardin ska vi väl slänga upp. Har faktiskt varit och inhandlat idag. Det är sällan jag gillar att gå på stan ensam men idag var det väldigt trivsamt. Kan nog mest bero på att jag hittade det jag letade efter. Det gör det alltid kul. Imorn tar jagmed mig min mor hem och förhoppningsvis hinner vi tapetsera köket, sovrummet och hallen innan hon åker hem på lördag kväll. Det skulle kännas väldigt bra. Sen på söndag levereras våra nya familjemedlemmar, två katter. en tjej och en kille. Namnförslag, tack.

Om man inte bara räknar med huset är det andra saker jag vill få gjort. T.ex som att klippa mig och färga håret. Det är risigt och är i tre olika färger. Sen vill jag hinna julbaka. Åt min första lussebulle igår. Det var gott! 
Jag vill hinna träffa lite kompisar som kommer hem snart. Känner att jag är så dålig på att höra av mig. Men jag tänker på er allihopa. Sen skulle jag vilja ha tid för mkt mys med familjen.

Igår städade vi ur lägenheten klart. Trodde aldrig vi skulle bli kar. Men det blev vi. Kändes inte allt för sorgligt att låsa för en sista gång. Men nog kommer jag att sakna toan. Den var underbar.

Msåte rusa vidare. Ska hämta mamma och J. Lillen måste ju få i sig mat. Just det, lite jespernews. Han kryper snart. Går för tillfället på knä och armbågar. Ja, han är ju en stjärna.


Kommentarer
Postat av: Stegeby

Var ska ni fira jul i år Emma?
Jag ska komma på nåt jävla bra namn. Döp dom inte förän jag kommit med mina förslag!

2007-11-29 @ 22:27:46
URL: http://timearound.blogg.se
Postat av: soffe

Haha kul att du saknar toan.
Går på knän och armbågar :S ?
Svårt med namnen där, när du redan använt det bäst en gång (sacha) men jag ska tänka lite. Deger och Näs? "kiss kiss kiss Nääääääs var är du? Deeeeeeeger?!"
Jag ringer nån dag snart :)
kramar

2007-11-30 @ 23:17:21
URL: http://www.soffilainen.blogg.se
Postat av: Lainen

Haha, om du inte hittar på nåt namn finns ju alltid Robert och Leffe, blir aldrig fel! :P
Ååh, lilla J kryper! Det måste jag komma hem och se nån gång. :)

2007-12-02 @ 01:07:22
URL: http://jossilainen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej Emma! Jag läser din blogg. Tur att du har den så man har lite koll på vad som händer iaf. :)
Vad säger du om julfika/julmys söndag den 23:e? Då är The gang samlat i Umeå igen och jag antar att alla är sugna på Biggans lussebullar? Kram

2007-12-03 @ 11:52:20
URL: http://www.sja.blogg.se
Postat av: Malin

Meeen! Nej, ingen julstress! Julen är stressfri. Du ska ju bo i huset
länge, länge så det hinner bli klart. Skulle vara kul att hälsa på någon dag. Vet inte när bara..

2007-12-03 @ 15:05:49
URL: http://www.passopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0