Matvrak.

Det är inte så att Jesper inte tycker om mat, det var bara min mat han inte tycker om. Igår åt han kött, potatis och morotspure med god aptit hos gammelmormor. Och idag slukade han en burk slottspure. Så killen är ett matvrak. Blir lite ledsen, men jag ska köpa hem morötter så ska han nog äta hemma också. Fast jag tror även att han vill imponera på gamlingarna. Han är inte dum, den lille. Hur som helst är det så rolig att titta på. Det är svårt att vara arg på honom. Fast han spottar maten i ansiktet på mig.

Har en trevlig helg som väntar. Imorgon kommer tant Charlotte och Daniel på besök och sover över till söndag och ikväll är det fika med tant Malin. Jag ska ringa henne när jag har nattat mitt barn. Just det, Jesper är ju mitt barn. Ibland blir jag lite chockad när andra säger det.

Match på lördag. Är riktigt peppad. Har ju inte spelat på jätte länge. Håller tummarna för att det ska gå bra. Har fått tillbaka springet i benen, men känner mig fortfarnade ganska långsam.

Nu ligger han och skrattar så gott. Det är musik för mina öron.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Emma, du får lägga upp mer bilder på Jesper!

2007-11-09 @ 14:34:54
URL: http://timearound.blogg.se
Postat av: Malin

Jaa, bra fundering! Den var inte dum alltså!

2007-11-09 @ 14:53:34
URL: http://www.passopp.blogg.se
Postat av: soffe

Hej E&J!

Kul att höra att Jeppeboy börjar få aptit, det är ju som Malin sa ganska viktigt för att bli accepterad i vissa kretsar. Och kul för honom själv så han kan lära sig uppskatta en god buffe!
Håller även med om fler bilder på pöjken då det är svårt att se honom från Vättern.
Sen slutligen....alltså, det där med att kalla folk i min ålder för tant...det känns lite hårt (jag vill inte bli tant soffe)

Ha det bra så får vi höras snart!
Lycka till på matchen
Kram sofia

2007-11-09 @ 15:31:23
URL: http://soffilainen,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0