Lite roar små.

Det är verkligen ett ordspråk som stämmer in på mig. Ta till exempel i måndags. Först var det bankbesök. Som förväntasfulla små barn hängde vi på låset tio i tio. En timme senare gick vi ut som två nöjda låntagare. Drog vidare till vännäs för att inhandla nå piller till hundarna och passar samtidigt på att handla. På det hela är vi borta tre och en halv timme bara vi två. Och utan att ha gjort något speciellt hade vi så himla kul. Det är inte ofta vi gör sådana alldagliga saker tillsammans. Som tur var tog brodern hand om lillen och det hade inte varit några problem.
Vi har det så bra tillsammans. Och nu ska vi bli husägare. Det är stort. Blir bara lite tjurig när jag inte får som jag vill. Men som kloka mormor Sigga sa - Rom byggdes inte på en dag heller. Det är väl sant.

Och någon som alltid roar mig är Jepson. Han utvecklas verkligen för varje dag och att sitta och titta på han i gåstolen är ett stort nöje. Han är ju börjat äta riktig mat nu och han är inte såld alls. Han spottar ut det, hurvas och visar med hela kroppen sitt missnöje. Men det gick lite bättre idag så vi får kämpa vidare.

Sen fick vi prata med faster Sara häromdan. Det roade oss.

Och något annat som roar mig är att jag har fått tillbaka springet i benen och det kändes riktigt bra på träningen igår. Jippi. 

Imorn ska vi hälsa på diverse släkt norröver. Det blir nog roande. 

Sm ni hör är allt bra. Älskar livet.  



Kommentarer
Postat av: soffe

Hej emma och jeppe!
Vad härligt att höra att allt är roande :)
grattis till lånet också! Vad konstigt det kommer bli att hälsa på er nu i ett hus! men kul blir det.Mat-tips till jepson: har du provat kladdkaka? kramar

2007-11-01 @ 19:16:21
URL: http://soffilainen.blogg.se
Postat av: Emma

Känner igen det där med att rom inte byggdes på en dag =)

2007-11-01 @ 21:00:54
Postat av: Elsie

Ååh, det låter underbart min vän :) Jag är så glad för din skull! Men träna killen på att äta om han ska få bli en i gänget. Jag menar, såna som är små i maten har ju alltid tittats lite snett på ifrån fiskmåsarna.

2007-11-01 @ 23:16:11
URL: http://www.passopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0