Jobbar med maten.

Går fortsatt tungt med Jesper och maten. Tycker verkligen att jag gör det smarrigt med kött, potatis, ärtor, smör och mjölk, men det går icket. Det som kommer in i munnen spottas snabbt ut och han sitter mest och pruttar med munnen. han vill inte ens äta burkmat, den rackarns ungen.  Men ack den som ger sig. Vi jobbar vidare. Han har då inga problem med att äta banan, gröt, glass och pure.

Men Jepson för ju mkt roligt med sig också. Var och hälsade på hans farmormor och farmorfar häromkvällen och de hade besök av G:s kusin Leo som är född på samma dag som Jesper men är två år äldre. Det var så himla kul att se småpojkarna mötas. Jesper var glad som få och glömde bort att han var övertrött coh bara 6 månader. Han ville också kasta bollen och hoppa i sängen helt själv, så jag fick berätta för honom att det inte gick. Han drog sig i stället över hela köksgolvet i flera varv och jagade bollarna. Sötnosen där.
Hade även träningsvärk i ryggen igår efter att jag lyft Leo upp till taket. Bra jobbat Berggren.

Hatar mercan. Skulle ha besiktat den (igen) idag men när jag kom ut i morse var det en stor svart pöl under den. Och efter en närmare titt av Erre kom vi fram till att det var ett hål i olje..nånting. Så det var bara att avboka besiktningen. Man kan ju reta upp sig för mindre..

Håller att peppa upp för ännu lunch med Jesper. Kampen fortsätter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0